Monday, September 17, 2007

Κόψε το και συ, μπορείς!

Μες στην τούρλα των προεκλογικών παροχών, συζητήσεων και βαθειάς εσωτερικής αναζήτησης, κοίτα τι σκέφτηκα ο άνθρωπος: να κόψω το τσιγάρο!

Είμαι εξαρτημένος καπνιστής εδώ και 7 χρόνια καπνίζοντας περίπου 1 πακέτο τη μέρα. Δεν είμαι μανιώδης καπνιστής σε σχέση με άλλους που καπνίζουν 2-3 πακέτα, όμως έφτασα στο σημείο το κάπνισμα να μην είναι πλέον απόλαυση αλλά συνήθεια από την οποία δεν μπορούσα να απαλλαγώ.

Όσες φορές προσπάθησα να το μειώσω σε 2-3 τσιγάρα τη μέρα ήταν μάταιο. Το τρίτο έφαιρνε το τέταρτο κοκ. Χωρίς να έχω κάποιο πρόβλημα υγείας (αν και γνωρίζω τις αρνητικές του συνέπειες, ποιος δεν τις γνωρίζει άλλωστε) το χειρότερο για μένα ήταν η εξάρτηση, αυτός ο φόβος ότι χωρίς ένα τσιγάρο τη δύσκολη στιγμή δεν θα τα καταφέρω.

Μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες μείωσης, αποφάσισα μια πιο ριζοσπαστική λύση: κόψιμο με το μαχαίρι. Και πέτυχε! Στην αρχή (2-3 μέρες) ήταν δύσκολα, πολλά νεύρα από το σύνδρομο στέρησης, αλλά μετά η επιβράβευση: άλλαξε η γεύση μου, έφυγε ο βήχας που είχα το πρωί, νοιώθω καλύτερα την φυσική μου κατάσταση και κυρίως δεν είμαι έρμαιο της νικοτίνης.

Εδώ και 2 βδομάδες είμαι καθαρός. Κάποιες στιγμές έχω την διάθεση να καπνίσω, κυρίως μετα το φαγητό. Δύο φορές μάλιστα άναψα τσιγάρο, αλλά από την πρώτη κιόλας «τζούρα» η γεύση ήταν τόσο άσχημη που το έσβησα. Νοιώθω ότι μπορώ να τα καταφέρω οριστικά, είμαι σε καλό δρόμο. Παράδειγμα; Μετά τα χθεσινά αποτελέσματα δεν άναψα τσιγάρο! Μπράβο μου και πάλι μπράβο μου!

Χωρίς να κάνω τον έξυπνο, πιστεύω ότι αν κάποιος θέλει πραγματικά, μπορεί να κόψει το κάπνισμα. Ενδεικτικά παραθέτω και κάποια χρήσιμα σχετικά sites

http://www.nosmoking.gr/
http://el.help-eu.com/pages/index-8.html

Στο δεύτερο μπορείτε να γραφτείτε και να λαμβάνετε κάθε μέρα συμβουλές με e-mail. Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι Η ΛΥΣΗ αλλά βοηθάνε και μάλιστα γενικότερα για τα νεύρα και την απεξάρτηση από την νικοτίνη και όχι μόνο (π.χ. βλέπε σύνδρομα στέρησης εξουσίας για να είμαστε και επίκαιροι). Να μια συμβουλή που μου έστειλαν σήμερα και την συνιστώ όχι μόνο στους καπνιστές αλλά και σε όλους τους πολιτικούς, κερδισμένους αλλά κυρίως στους χαμένους.

Γεια σου Γιώργος
Μετά από μια μέρα δουλειάς ή διασκέδασης, όταν κάνετε διάλειμμα, εάν νιώθετε άγχος ή έχετε κάποιο πρόβλημα, τι θα λέγατε να αφιερώνατε λίγο χρόνο για χαλάρωση;
- Πώς να αντιμετωπίστε το σύνδρομο στέρησης (συμβουλή 4).
Θα προσέξατε ότι το θέμα της ημέρας είναι η χαλάρωση… Αρχίστε με το να είστε κάπου άνετα, φροντίστε να μην σαν ενοχλήσουν για λίγα λεπτά…Αναπνεύστε αργά και βαθιά, εισπνεύστε… κρατήστε… εκπνεύστε… Όταν εκπνέετε, αφήστε τον αέρα να βγει κανονικά, μην τον πιέζετε – έτσι ο αέρας βγαίνει γρήγορα αρχικά, αργά μετά και εν συνεχεία πολύ . Όταν δεν βγαίνει άλλος αέρας, ολοκληρώστε την εκπνοή βγάζοντας και τον εναπομείναντα αέρα… μετά αναπνεύστε ξανά. Επαναλάβατε αυτές τις ενέργειες αρκετές φορές (εισπνεύστε… κρατήστε… εκπνεύστε), συνδυάζοντάς τες με κάποια ευχάριστη λέξη τη στιγμή που εκπνέετε, π।χ।, « ήρεμα », « άνετα », « γαλήνια », « χαλαρά »… ή φανταστείτε κάτι ευχάριστο και χαλαρό (έναν περίπατο στην παραλία, κ।λπ।) ή τονωτικό (το αγαπημένο σας άθλημα, κ।λπ।)।Επαναλάβετε τη λέξη αυτή στον εαυτό σας, ή σκεφτείτε την κατάσταση αυτή σε κάθε άσκηση χαλάρωσης, και όλα θα γίνουν ευκολότερα।Ξεκινήστε κάνοντας αυτή την άσκηση κάπου ήσυχα, όπου αισθάνεστε άνετα και με τα μάτια σας κλειστά.Σταδιακά, θα καταφέρετε να το κάνετε και σε πιο αγχωτικές συνθήκες, ίσως λιγότερο άνετες, και με τα μάτια ανοιχτά.Η τεχνική αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάθε φορά που έχετε σύνδρομο στέρησης ή σε οποιαδήποτε αγχωτική περίσταση. Είναι ένα πολύ αποτελεσματικό όπλο.

ΑΝΤΕ ΚΑΛΗ ΜΟΥ (ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΟΥΣ) ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ!

18 comments:

phd said...

Συγχαρητήρια! Και χαίρομαι που είσαι πάλι στον αέρα!!

BioLogos said...

Έχω ήδη ξεκινήσει τις ασκήσεις αλλά με το τσιγάρο δύσκολα τα βλέπω τα πράγματα.Ακόμα δεν θέλω μάλλον υποσυνήδειτα να απαλλάγώ.

Καλή δυναμη.

ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ said...

Καλό κουράγιο!

Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ said...

@phd
ευχαριστώ! Και εγώ χαίρομαι που είμαι πάλι στον αέρα και αναπνέω πλέον μόνο αέρα.

@biologos
έχεις δίκιο, δεν είναι εύκολο αν δεν το έχεις πάρει απόφαση. Όταν το πάρεις απόφαση, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι το "μαχαίρι", το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Νασαι καλά για τις ευχές.

@απειρωτας
ευχαριστώ για την ψυχολογική υποστήριξη, σε αυτή τη φάση και ένα απλό μπράβο είναι πολύ σημαντικό.

Klapsiara said...

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕΣ. ΕΔΩ ΚΙ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΦΑΣΗ ΜΕ ΕΣΕΝΑ. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΜΥΑΛΟΥ. ΑΝ ΤΟ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ. KEEP WALKING!!!

ανεστης said...

Μπράβο ρε φίλε και καλή επιτυχία. Είχα μια επικών διαστάσεων συζήτηση με τον Θαλή Κουτούπη που υποστήριζε ότι είναι «εθισμός» και όχι «εξάρτηση» και παρέθετε χαρακτηριστικά τη συνήθεια της ηλιοθεραπείας! Και έπρεπε εγώ να επιχειρηματολογήσω ότι κανένας δεν παθαίνει σύνδρομο στέρησης από την έλλειψη ηλιοθεραπείας. Βέβαια ο ίδιος ήταν εκπρόσωπος επικοινωνίας της Phillip Morris για πολλά χρόνια...
Κόψτε το το ρημάδι να βρείτε την υγειά σας.

Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ said...

@tzoutzouka
Ευχαριστώ και χαιρετίζω (όπως θα έλεγε και ο πολιτικός) την δική σου προσπάθεια. Καλή συνέχεια!

@ανέστης
Ευχαριστώ για την στήριξη. Τι εθισμός, τι εξάρτηση, για μένα το ίδιο είναι. Προσωπικά νομίζω είναι εξάρτηση. Μου έχει τύχει να ψάχνω μες τη μαύρη νύχτα περίπτερο ανοιχτό γιατί αλλιώς δεν μπορούσα να κοιμηθώ αν δεν κάπνιζα. Όσοι λένε ότι το ελέγχουν και δεν θέλουν να το κόψουν, νομίζω υποκρίνονται, στην ουσία δεν μπορούν. Έχοντας περάσει και από τα δύο στρατόπεδα (φανατικός αντικαπνιστής μέχρι τα 30 μου!) μπορώ να πω ότι έκανα την μεγαλύτερη βλακεία της ζωής μου και το άρχισα στο στρατό.
Για την Phillip Morris τι να πω, πολυεθνική είναι τη δουλειά της κάνει. Πρόσφατα είδα στο site της επικοινωνιακά κόλπα του στυλ αντικαπνιστικής εκστρατείας. Δεν έχω σχέση με managment και λοιπά, το βρίσκω όμως εξαιρετικά υποκριτικό.

Xrysostomos said...

Καλά, η σύμπτωση είναι φοβερή:

όχι μόνο πέτυχα το μπλογκ σου σήμερα
όχι μόνο κι εγώ ενδιαφέρομαι για μπλογκς που ασχολούνται με επιστήμη & παιδεία
όχι μόνο είμαι κι εγώ επιστήμονας
όχι μόνο στο δικό μου μπλογκ έγραψα ένα ποστ για το τσιγάρο (http://didaskw.blogspot.com/2007/09/blog-post_22.html)
όχι μόνο με λένε Γιώργο

αλλά έκοψα κι εγώ το τσιγάρο πριν ακριβώς 2 εβδομάδες!!

Αυτά είναι!
Καλή συνέχεια (ιδιαίτερα όσον αφορά το τσιγάρο...)

Xrysostomos said...

διδάσκεις;

Σε ακούω...

logiaekpaideytikwn.blogspot.com

Thodoris said...

Σήμερα κλείνω 5 εβδομάδες άκαπνος και είμαι ευτυχισμένος!!!!!

Thodoris said...

Πάντως το...ξέφρενο blogging είναι μια καλή απασχόληση για να ξεχνιέσαι!!

Dreamer & the full moon said...

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ...

Ελπιζω να συνεχιζετε "ακαπνοι"...
Φιλε Επιστημονα το δυσκολο ειναι ο χρονος... 90% υποτροπιαζουν στο χρονο... προσπαθησε να μεινεις προσηλωμενος στο στοχο σου. Οταν νιωσεις οτι "οκ, τωρα το ελεγχω, και κανεις κανενα τσιγαρακι" να ξερεις εχεις πεσει στην παγιδα ξανα, οποτε φτου κι'απ την αρχη...

curry on...

Στάθης Χαϊκάλης said...

Καλή κίνηση για να ξεκινήσει το 2008! Πιθανόν να βοηθήσει στο να διαθέσεις μεγαλύτερη ενέργεια στο μπλογκαρισμα.
Καλή χρονιά!

Anonymous said...

Αποκωδικοποίηση....: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,.....
Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Pen Drive, I hope you enjoy. The address is http://pen-drive-brasil.blogspot.com. A hug.

Στάθης Χαϊκάλης said...

Μπράβο... Σημασία έχει να περάσει κάτι από ορθή λογική σε μια Ελλάδα, που είναι -από πλευράς καπνίσματος- σε μεσαίωνα σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ.

Carlito said...

συγχαρητήρια επιστήμονα..
κ εγώ κάποια στιγμή πρέπει να το πάρω απόφαση αν και δεν καπνίζω πολύ!!
το θέμα με μένα είναι ότι δεν μπορώ να φανταστώ να πάω για ποτό και να μην καπνίσω..δεν μπορώ να το διανοηθώ..

Anonymous said...

http://mariatweety.blogspot.com

ENA A3IOLOGO BLOG ENOS KORITSIOU 24ETWN..

PRAGMATIKA A3IZEI..

SAS EUXARISTW KAI KALH SYNEXEIA

MIKROS NAUTLUS (DANAH 28)